Šola v naravi – 1. dan

Po uri in pol vožnje smo prispeli na naš cilj – CŠOD Ajda, ki se nahaja na Libeliški Gori. Spoznali smo zaposlene na domu, se seznanili s hišnim redom in se nastanili v sobah. Sledilo je odlično kosilo, kratek počitek in igre na prostem. Popoldan smo se drugošolci odpravili na ogled okolice, vse do avstrijske meje. Petošolci pa smo s pomočjo tablice iskali etnološko naravoslovne zanimivosti Libelič. Večer bomo zaključili s socializacijskimi igrami.

2. dan

Prva noč je potekala mirno, zbudili smo se v jasno jutro. Na zajtrku smo si nabrali dovolj energije, da smo se odpravili na daljši pohod. Deležni smo bili čudovitih razgledov na Uršljo goro, Peco… Popoldanske aktivnosti so nas znova popeljale na svež zrak. Drugošolci smo raziskovali vreme, vremenske pojave, si ogledali vremensko hišico, postali smo pravi vremenoslovci. Podatke o vremenu bomo spremljali vse do petka in jih skrbno zapisovali v vremenski dnevnik. Izdelali smo si tudi raziskovalni pripomoček (vetrokaz), ki smo ga obesili v bližnji okolici doma. Petošolci pa smo se odpravili v gozd, kjer smo raziskovalni gozdna tla. Merili smo temperaturo, ugotavljali vlažnost, barvo, vonj ter teksturo. Nastavili smo dve vabi za živali v tleh. Zvečer se bomo družili ob tabornem ognju.

3. dan

Sredino jutro nas je po gozdni poti vodilo do vasi Libeliče. Ogledali smo si naslednje znamenitosti oziroma muzeje: kmečko zbirko, črno kuhinjo ter staro učilnico. Ker so bila v preteklosti pokopališča mnogo manjša od današnjih, so kmalu začeli grobove prekopavati. Kosti iz prekopanih grobov so iz zemlje skrbno pobrali in jih s spoštovanjem shranjevali v posebnih prostorih. Zaradi svojega posebnega namena so te pokopališke kapele imenovali po latinski besedi »carnarium« – karnerje, kar pomeni po slovensko kostnica, ki smo si jo seveda tudi ogledali.

Drugošolci smo popoldne iz šotorskih kril postavili zasilna bivališča (bivake), petošolci pa smo spoznali osnove športnega plezanja. Prav tako smo se preizkusili v cirkuških spretnostih.

Večerna animacija bo prinesla veliko zabave in druženja.

4. dan

Jutranje aktivnosti smo drugošolci začeli z obiskom bližnjega gozda in z nabiranjem vej, vejic. Z materialom smo odšli do kurišča, kjer smo v skupinah s pomočjo kresila zakurili ogenj. Vsem nam je uspelo. Po malici je sledilo spoznavanje osnov plezanja ter preizkus na plezalni steni. Zopet se je izkazalo, da smo iz pravega testa – vsi smo zmogli!

Petošolci smo se dopoldan odpravili na pohod do avstrijske meje. Popoldne smo se seznanili z lokostrelstvom in se naučili izvajati pravilno tehniko streljanja z lokom v tarčo.

Ali ste vedeli, da lahko slikamo tudi na gozdnih tleh? Drugošolci smo se preizkusili v talnem slikarstvu… Nastali so zanimivi izdelki.

Šolo v naravi bomo zaključili z večerno animacijo ter sproščenimi socializacijskimi plesnimi igrami.

Imeli smo se super duper!